Jaargang 5 – even een greep uit de oude doos.
We zijn een volgende jaargang ingegaan. In oktober 2001 begonnen we aan onze
nieuwsbrievenreeks. We waren toen net aangesloten op het netwerk van Kennisnet
en hadden zowel daarmee als met UPC een verbinding. We hielden wedstrijden met
twee computers tussen de twee verbindingen. Nu zijn we alleen nog via UPC
aangesloten en gebruiken onze XS4all verbinding, die we wel hebben, niet.
Op software gebied hadden we geconstateerd dat Veilig Leren Lezen en Wereld in
getallen niet meegroeiden met de geavanceerde technologie in de computers. Bij
Veilig Leren Lezen moest de scherminstelling heel laag worden ingesteld en De
wereld in getallen kon niet op een snelle computer. Nu, vier jaar later
gebruiken we die programma’s nog steeds. Je kunt zeggen, dat wij niet zijn
meegegroeid.
Terug naar 2005
Scholing voor leerkrachten
Afgelopen week was de eerste bijeenkomst “eigen vaardigheden”. Om de
leerkrachten de gelegenheid te geven wat handiger te worden op de computer kon
worden geoefend met het invoegen van plaatjes, tabellen maken en wat
geavanceerde technieken van het tekstverwerken. Het is belangrijk om praktisch
te blijven: “wat kun je gebruiken voor je klas?” Het valt op, dat veel mensen
geďnteresseerd zijn in het verwerken van foto’s op de computer. Dus een
volgende keer zullen we dat meer proberen te belichten.
ICT-HULPvragen via het EHBICT formulier
Via de website (het roze rechthoekje in het logo) kunnen verzoeken worden
ingediend op ICT gebied. Deze week was er alleen een melding binnen van Karin:
de a-drive gaat steeds na een tijd om een diskette vragen. Het probleem is nog
niet opgelost.
Er waren ook nog andere vragen, maar die kwamen niet via het formulier binnen,
dus die zijn we vergeten.
EMAIL-storing
Gisteren belde de helpdesk van Priority-telecom (UPC) om te vragen of de
mailstoring verholpen was.
Ja, maar niet dankzij de helpdesk.
O, u bent niet gemigreerd naar het nieuwe platform.
Wij weten van niks. Geen post over ontvangen. Waar heeft u het over?
In de loop van gisterenavond kwamen meldingen binnen, dat het emailadres van
info niet werkte. Dirk is vandaag de hele dag bezig geweest met de helpdesk
Om 16.00 uur, werkte de mail weer. Er was een fout gemaakt met een migratie
naar een nieuw platform. Daardoor zijn onze gebruikersnamen en wachtwoorden
vernietigd. Ook de webmail, denken we.
Het heeft uren geduurd. De medewerker aan de helpdesk bleef uiterst vriendelijk
en behulpzaam. Hij heeft tijdelijk nieuwe instellingen ingevoerd. En binnenkort
gaan we echt over naar het nieuw platform. We zullen daar post over ontvangen.
We wachten het af.
We zijn in ieder geval te bereiken op de Vancouverstraat 3 – 5.
WORDT VERVOLGD: DE BRIEFWISSELING TUSSEN DE OBSRB EN APS-IT
Geachte heer van Vliet,
Naar aanleiding van uw brief, delen wij u mede dat de overeenkomst beëindigd
wordt op de eerst volgende datum dat het contract tussen APS IT-diensten en
Microsoft afloopt.
Dit zal zijn per 31 december 2005, waarna aan de leverancier wordt doorgegeven
dat uw instelling geen gebruik meer zal maken van de nieuwe overeenkomst. Wij
wijzen u er met nadruk op dat per 1 januari as. uw gebruiksrecht op alle, onder
deze licentieovereenkomst, in de afgelopen jaren verkregen programmatuur van
Microsoft komt te vervallen. Dit gebruiksrecht komt zowel te vervallen voor
programmatuur binnen de instelling als bij medewerkers thuis.
Voor programmatuur die u via andere (licentie) regelingen hebt verkregen, dus
buiten APS IT-diensten om, blijft u natuurlijk in het bezit van de daarbij
behorende rechten en plichten.
Met vriendelijke groet,
APS IT-diensten
Dit wordt volgende week vervolgd.
Dat was het weer.
groeten, Karin en Dirk
Reacties op deze nieuwsbrief graag richten aan de afdeling ICT
body bgcolor>